תהליכי רכש ומכרזים מקוונים

כיום מוכרים מספר סוגים של מכרזים כמפורט להלן:

  • מכרז רגיל - מכרז במתכונת הנוכחית המוכר בשיח המשפטי והמשמש את מערכת הביטחון,רשויות מקומיות וגופים מוסדיים. במכרז זה כל מציע מגיש הצעה סגורה במעטפה, ההצעות נפתחות בו זמנית והמציע שהגיש את ההצעה הנמוכה ביותר או הגבוהה ביותר, לפי העניין, זוכה במכרז ומשלם את הסכום שבו נקב בהצעתו.
  • מכרז אנגלי - שהינו למעשה מכירה פומבית. זהו מכרז הנהוג בבתי מכרזים ברחבי העולם ומקורו באנגליה, שבו המחיר עולה במגבלות זמן קבועות, הקונה האחרון שנשאר בזירה הוא הקונה הסופי.
  • מכרז הולנדי- הנהוג במסחר הפרחים ההולנדי. במכרז כזה המחיר המקסימאלי נקבע מראש ומרגע שמתחיל המכרז הוא יורד בפרקי זמן קבועים. הראשון מבין הקונים שמכריז על הקנייה הוא הזוכה במכרז.
  • מכרז מחיר שני-  הזוכה במכרז הוא בעל ההצעה הגבוהה ביותר אך המחיר המשולם הוא מחיר ההצעה השנייה
  • מכרז MAX BID – מכרז שבו רק לאחר שמוגש מספר מסוים של הצעות שהוגדר מראש, המכרז נגמר. ההצעה הזוכה היא ההצעה הקרובה למחיר גג שנקבע ואשר אין לו הצעה מקבילה זהה.

מכרז דינמי מקוון

מכרז מקוון הוא שיטת ניהול מכרזים הפועלת כתחרות בין ספקים שהוגדרו מראש, על המחיר הזול לשירותים או מוצרים, בהתאם לבקשה להצעת מחיר או לחילופין על שקלול של ציון בין מחיר זול ואיכות.
שיטת מכרז זו ניתנת לשימוש הן ברכש מוצרים ושירותים והן לצורכי מכירות. ( נכסים,רכבים ,מניות וכו')
המכרז מתנהל באמצעות מערכת אינטרנטית בה המציעים יכולים להגיש הצעות דרך האתר. כל ספק יכול להגיש מספר רב של הצעות מחיר לתקופת זמן מוגדרת ובמקביל לקבל משוב על הצעתו ממציעים אחרים בזמן אמת (Online), ויכול לשפרה תוך פרק זמן מוגבל. התוצאה הינה הגעה למחירי השוק האמיתיים וחיסכון ניכר בעלויות.

ישנן מספר שיטות לביצוע מכרז מקוון, כאשר כל אחת מהאפשרויות מבוססת על היגיון מתוך תורת המשחקים במכרזים ומשפיעה הלכה למעשה על תוצאות המכרז. על כן יש לבחון כל אחת מהאפשרויות בטרם היציאה למכרז ובחינת אופן השפעתה על המכרז הספציפי בהתאם לחקר השוק שנעשה.

היתרונות העיקריים בניהול מכרזים מקוונים:

  • היבט כלכלי: תוצאותיו הכלכליות של מכרז מקוון טובות יותר מהשיטות האחרות הנהוגות כיום. כמות הצעות המחיר המוגשות גדולה יותר וההוזלה במחיר היא לעיתים דרמטית.
  • קיצור זמנים: מכרזים מקוונים מאפשרים חיסכון בזמן לעומת מכרזים בשיטה הקיימת בכמה היבטים:
    א. ניהול פרויקט יעיל יותר בזמן היציאה למכרז.
    ב. קיצור זמני המשא ומתן לשעות ספורות בלבד.
  • בהיבט המשפטי: המכרז המקוון מאפשר יצירת יתר שקיפות, שוויוניות והקטנת החשש להטיית מכרזים. כמו כן, חרף העובדה ששיטת מכרזים זו נמצאת בשימוש מזה מספר שנים, לא הוגשה בגינה תביעה משפטית.
  • התייעלות: המכרז המקוון יוצר יעדים ומדדים ברורים להתייעלות בתחום הרכש בארגון, עקב ריכוז התוצאות על גבי פלטפורמה אחת המנהלת את הרכש והמכרזים.

רשימת לקוחות

צור קשר - פניה מהירה
מלא פרטים ונציג יחזור אליך
חזרה למעלה
פנייה מהירה
פרסם מכרז חינם

לפרטים
נוספים

תקליק ונתקשר
פרסם מכרז חינם