בשנים האחרונות גובר השימוש באמצעים מקוונים בכלל, ובמנגנונים דינמיים בפרט, לביצוע תהליכי רכש בהם יכול כל מציע לשפר את הצעתו ביחס למציעים אחרים, תוך שמירה על כללי שוויון, אחידות ושקיפות.
יבמ חושפת תוצאות מחקר בינלאומי, המצביע על מקומו המרכזי של ניהול רכש יעיל בהבטחת תוצאות עסקיות משופרות.על פי המחקר, ארגונים המפעילים גופי רכש יעילים, מדווחים על שולי רווח גולמי טובים יותר.
ידוע כי ארגונים משקיעים אינסוף משאבים במחלקת המכירות שלהם .
זו המחלקה האחראית על הכנסות הארגון וצמיחתו.
עם זאת, חשוב לשים לב לעובדה שחיסכון של שקל אחד בהוצאות הרכש = 10 שקלים של מכירות.